Kraj “Rakete”

3166
Izgradnja autobuske stanice
Izgradnja autobuske stanice

Pre privatizacije 2002. godine ‘’Raketa’’ je imala u vlasništvu više od stotinu autobusa, a u firmi je bilo zaposleno 730 ljudi. Usledila je prodaja firme Milošu Radenkoviću, privatniku iz Kraljeva za 56,6 miliona dinara. Dve godine posle privatizacije kupljen je na lizing 41 novi autobus, ali je sjaj kratko trajao – nije prošlo mnogo, sudski izvršitelji zaplenili su zbog neplaćenih obaveza prve autobuse. Ubrzo, zaplenjen je i poslednji kupljen autobus. Pre dve godine, posle višemesečne agonije, zaposleni u “Raketi” zaustavili su sve autobuse na gradskim i prigradskim linijama, a bez javnog gradskog prevoza ostali su Užice, Čajetina, Nova Varoš, Požega, Kosjerić, Arilje, Bajina Bašta, a blokiran je ulaz u užičku autobusku stanicu. Posle niza lomova koji su mesecima zatim potresali firmu, blokada magistrale, bezuspešnih pregovora radnika i vlasnika, traženja izlaza, Viši trgovinski sud poništio je privatizaciju „Rakete“, jer nije obavljena dokapitalizacija predviđena ugovorom, a javni gradski prevoz u Užicu, u međuvremenu, poveren je privatnom prevozniku.
Opština Užice, na licitaciji koju su organizovale banke – poverioci, vlasnici hipoteke, kupila je 1.580 kvadratnih metara autobuske stanice u Užicu, objekta po kome se “Raketa” prepoznavala. Opština je kupila velike čekaonice, šalter sale, holove, lokale, sve za 22,1 milion dinara, a najavljeno je da će pokušati da kupi i perone autobuske stanice. U celoj priči, najgore su prošli radnici “Rakete”, mesecima su bili bez ikakvih primanja.