На Међају

1475
Фото монтажа Каспчића моста (израдио Зоран Домановић)
Фото монтажа Каспчића моста (израдио Зоран Домановић)

Овај део града тридесетих година 20. века је био периферија, пун старих али и лепих кућа. Такав је остао дуго времена. Сећам се, почетком седамдесетих година, старога воденичара Драга, који је седео пред својом воденицом сваког лепога дана у друштву свога огромнога жутог мачка, кога је много волео, па му је чак на масивним вратима воденице пробушио посебану округлу рупу, да мачор може по својој вољи да улази и излази. Овај део града је остао недирнут све до проласка пруге Београд – Бар и изградње аутобуске станице. Ту од моста Краља Александра према воденицама је била Железничка колница, а кућа Ледера и Зотовића нема од изградње пруге Београд-Бар.

Део Међаја данас
Део Међаја данас

Узводно, на јазовима, била је цревара. Изнад пруге је била кућа месара Мајсторовића, баш ту где је она барака поред станице полицијских пратилаца возова, а изнад цреваре је становао месар Топаловић, отац послератног директора ЕПС-а, Мила Топаловића. У том делу “преко реке” је Мијо Ледер држао и откупну станицу за кожу, коју је штитио посипајући је нафталином, чији мирис се осећао у читавом том крају, али то никоме није сметало јер су сви били навикли.

Ресторан "Вагон", чији власник је уредио амбијент како доликује овом делу града, старински лепа башта, баш поред Ђетиње
Ресторан “Вагон”, чији власник је уредио амбијент како доликује овом делу града, старински лепа башта, баш поред Ђетиње

Сада је тај крај Ужица некакав чудан спој старог и новог. Када се ових дана нађем у некој од кафана које се налазе и у Зрњовој, и у Драговој воденици или сада Иркића Табани, или у “Вагону”, увек ми дође ружна помисао да ови данашњи урбанисти не испланирају да се и овај питоми део Ужица, који има своју патину и лепоту прошлих времена, прекрије бетоном, асфалтом, или да се изгради нека нова ружна вишеспратница. Најлепше би било да се оплемени поновом изградњом реплике Касапчића моста.