Hiphop, rep i De Nirova užička rep publika

105

Iako sam rodjeni Užičanin u biografiji s podužim stažom muzičkog urednika, to je za mene bio parelelni nevidljivi svet, druga dimenzija u koju nisam zalazio – “Užička rep’publika”. Da nije bilo “Batice”, Danijela Mitrovića sina poznatog užičkog trubadura Mića Kauboja (Milije Mitrovića), najverovatnije nikada ne bih znao da uopšte postoji rep scena u Užicu. Kada sam sazno da je Bato u stvari “DeNiro”, jedan od najpoznatijih srpskih repera, uspeo sam nekako da to sve razumem. Posmatrajući DeNira i razgovarajući s njim, povremeno ga viđjući u kafiću “Muzički Klub” u užičkoj ulici Kneza Lazara s kojim je jedno vreme radio njegov otac. Tako sam stvorio sliku o tom pravcu urbane kulture u Srbiji i Užicu. Usput, prisetio sam se nekih starih stvari hip hopa emitovanih u diskoteci Omladinskog kluba. To mi je pomoglo budem posmatrač, slušalac, da ponešto zapišem i proučim. Tako i kada se govori o repu ili hip hopu, da dam doprinos za istoriju ovog dela užičke urbane kulture. Šta bih mogao da se kažem iz istorije rep muzike što bi bilo važno za razvoj hip hop kulture na srpskim pa tako i užičkim ulicama?

A sve je počelo ranih sedamdesetih u Južnom Bronksu u Njujorku, rep počinje svoju noviju istoriju. Kao i obično u urbanom, u pitanju je nezadovoljstvo društvenim sistemom, tako se javlja i hip-hop kultura. Prva rep grupa je Grandmaster Flash&The Furiors Five, kako bih to preveo? Veliki majstor i vatrenih pet. Sa svim poznatim karakteristikama rep muzike (skreč, bas i vokal) oni su započeli karijeru prvih repera.

Godine 1979. izlazi singl “Rapper’s delight” od Sugarhill Gang koju sam početkom osamdesetih i sam vežbajući “skreč” predstavio Užičanima kao di džej u diskoteci OK. Srpski izgovoreno “Šugar hil ganag”, bila je prva popularna hip hop grupa u užičkoj diskoteci OK. Pa tako i u Užicu. Ipak, ta pesma, iako se prva čula, ubrzo na samim vrhu svih muzickih lista, nije prva rep pesma. To je “King Tim III” od Fatback Band-a. Osamdesetih godina rep muzika pravi veliki proboj. Njihova najpopularnija stvar tih godina u užičoj diskoteci “OK”, bila je ipak Do The Bus Stop. Tada Dominiraju velike hip hop grupe kao sto su Run-D.M.C., Public Enemy, Chuck D i Flavor Flave. Javlja se i grupa koji su mnogi nazivali Crni Bitlsi – NWA (Niggas With Attitude). Oni su uopšte važan bend u popularnoj muzici i uzor mnogim reperima. NWA su nastali u Kaliforniji 1986. godine. Aktivni su bili do 1991. Mnogi smatraju da su začeli gangsta rap pod-žanr, da su s vremena na vreme bili najvažnija postava u istoriji hip hopa.

Sredinom osamdesetih u Jugoslaviji se moglo izbrojati na prste one koji vole i poznaju Hip Hop. Među njima bilo dosta delikvenata koji su ispoljavali nasilje i predstavljali “gangsta rap”. Prvo hip-hop izdanje je album Dégout iz 1984. godine objavljen za Jugoton. To je LP koju je snimila manje poznata grupa The Master Scratch Band za koju poznavaoci kažu da su počeli srpski hip hop u ranim 1980-ih. Ovaj album predstavlja pet elektro-breakbeat rap pesama na engleskom i srpskom jeziku. Zato što je tada Srbija bila u Jugoslaviji tako i velikoj zemlji pripada deo zasluge za ovo prvo srpsko hip hop izdanje koje je snimljeno za Jugoton. Zoran Jevtić, Zoran Vračević, Miša Stojisiljević programirali su, snimli, producirali ovaj Album. Budući da im je bila potrebna vrhunska tehnika koja je bila daleko izvan njihovih financijskih mogu}nosti, trio je morao upotrebiti neke trikove kako bi se postigli željeni zvuk. Sintesajzeri, bubanj s’vokoderima i kašnjenje procesori su upotrebljeni na veoma inovativan način. Tim je radio s većim brojem saradnika više od mesec dana u poznatom studiju “Druga Maca” gde je snimala i uička grupako Kilo ipo. Vlasnik inače vrhunski muzičar Enco Lesić bio je znatiželjan za MSB muziku, radikalno drugačiju u to vrijeme pa su ga prvi Yu reperi dobili besplatno koriščenje. Album je imao rezultate što im je omogućilo i nekoliko televizijskih nastupa na području velike Jugoslavije.

Razmišljam kuda će stvari

da me vode

sada kojim je putem

ja najbolje da odem

Ja hoću skupa kola

sve da ide mi lako

al’ znam da pošteno

je ne moguće tako

Da li da kriminal

sada bude meni sve

ili radim nešto drugo

moram znati što pre

Imam samo jedan život

hoću najbolje od njega

ja se borim protiv svega

(Insert iz repa “Sam protiv svih grupe” CYA)

Negde 1988. stvari sve pocelo naglo okretati. U početku je sve to bilo u znaku Brek Dansa, koja je osvojila sve mlade. U to vreme Hip Hop u Srbiji i dalje je stran pojam najčešće odbacivan. Ipak, čovek zvani Bane – Branko Bojović ili Bane Grumbovski odlazi na razmenu učenika u Ameriku. Tamo ga poznanici odvode na koncert grupe NWA. Oduševljen ovom vrstom muzike on odmah šalje kasete a po povratku osniva grupu Green Cool Posse. S kojom je rešio je da ponudi svoje viđenje rep zvuka. Sunshine je osnovao 1993. godine, tako je grupa je ime dobila po prodavnici ploča u Denveru, koja je među prvima nudila aktuelnu crnačku muziku. Ubrzo su osavojili brojniju srpsku publiku i ostvarili širu popularnost

. Sunshine
. Sunshine

Rep muzika je u Srbiji bila na vrhuncu početkom devedesetih. Godine 1992. na radio “Politici” sa radom počinje emiisja “Geto” koju je vodio popularni MC (Aleksandar Džankić). Temama vezanim za undergraund zivot Beograda dospeo je brzo na sam vrh slušanosti. Može se reci da je Geto zaslužan za to što je dosta ljudi slušalo rep kasnije jer je reklamirao underground pop kulturom. Podstakao je i mnoge da počnu da se bave repom. Tad se osnivaju i grupe još neke van Beograda kao što su 2B4 Time iz Smedereva i Sound Control iz Niša. Ubrzo su i ljudi uvideli da od te emisije i moze nesto da se napravi tako da je dobila termin četvrtkom od 19-21 cas. U to vreme se javlja dosta domaćih grupa. Medjutim, po mišljenju poznavaoca tada su zajedno u rep pokretu bili i neki koji su ga sramotili kao što su Funky G, Beat Street, “koji nije ono sto je nekad bio, pošto su imali zaista vulgarne pesme sa pljuvanjima po nekim ljudima”, onda Tapiri, Dr. Iggy… “Oni su posle otišli drugim putem, putem slave i bogatstva, jednom rećju približili se srpskoj sramoti zvanoj turbofolk dok je za prave repere tek predstojao trnovit put.”

Dalibor Antonov Gru
Dalibor Antonov Gru

Prvi zvanični Srpski rap album „Da li imaš pravo” nazvan je po istoimenoj pesmi objavljenog je 1995. godine, delo je Beogradskog repera zvanog “Gru” (Dalibor Andonov). Hit sa tog albuma je sigurno pesma “Pravo u raj” za koju je snimljen i spot koji je ubrzo zabranjen od tadasnje vlasti. Album može da se nazove tipicnim tvrdim zvukom gangsta repa. Ovaj album se ujedno smatra i početakom prvog talasa Srpskog Hip-Hop-a. Na tom albumu je u pesmama gostovao “Delarno bend” (prvi srpski reggae bend), zbog koga je Gru sa ovim albumom i postao popularan.

Pokušaću da bi bilo sve jasnije da dam hronološki prikaz događanja na ovim prostorima od 1995. do početka rata s NATO alijansom. Godine 1995. se pojavljuje i album grupe Rhythm Attack Godine 1996. je prava epoha domaćih izdanja, izlazi prvi pominjani album “Sunshine Ljubavna likvefakcija”. Sa pravim Hip Hop zvukom, odličnim rimama, zaiteresovanima su brzo ušli u uši. Sunšajn je izbacio 4 albuma, ali nijedan nije bio toliko blizak hip hopu kao taj prvi album. Grupa se okrenula živoj svirci, gitari, tako da je sve to previše otišlo u neki Hard Core zvuk. Bez obzira prave odlične hip hop hitove, bili su u samom vrhu domaće pop scene. Godine 1996. izlazi i Who Is The Best (Welcome to Belgrade). Sastav koji je imao dosta eksplicitnih pesama koji su pljuvali po svim mogućim socijalnim društvenim delovima našla je deo neba na srpskoj surovoj estradi. Sa tog prvog albuma snimljen je spot za pesmu Baby, inače metaforičnom pljuvanju po Tap 011 i Ivani koja ih je napustila. Anderground hit Tablica Množenja našla je svoje mesto u glavama onog sloja ljudi u Beogradu koji je koristio opijajuća sredsta svih vrsta. Iste godine izlazi i album trojice opasnih momaka iz Zemuna nazvanih CYA. Nije naišao na neki veliki odziv kod publike.

Početkom 1997. izlazi novi album GRU-a sa komercijalnijim zvukom i tad je nastao bum za rep muziku. Gru je postao sinonim za rep komercijalu kod nas. Napravio je “Bicu Tu” i “Petak” malo komercijalnije pesme, dosta kvalitetan album. Treba poslušati i druge pesme kao sto su: Čovek je čoveku vuk, Šampion… Gru je Uradio je pametnu stvar. Prvo je probijao komercijalne pesme, da bi posle počeo da gura ono stvarno što vredi na njegovom albumu (Srce). Isti fazon je furao i sa trećim albumom iz 1999. Treba poslušati sa tog albuma samo neke pesme kao sto su Sanjao sam san i vide se ono stvarno što vredi na srpskoj sceni. Produkcija na svim albumima Gru-a je bila na zavidnom nivou, tako da je što se tiče produkcije napravio pravi domaći zadatak za sve repere.

Godine 1997. izlazi i album dvojice momaka pod nazivom Belgrade Ghetto Debil-P. Momci koji su imali dara, ali i sreće da ih zapazi direktor izdavacke kuće Citi Rekords tako da su za njih 1998. izdali drugi album Ambrozija. Čini se da je prvi bio neuporedivo bolji, sigurno što je više radjen iz zadovoljstva, a ne iz slave. Iste godine pojavljuje se i grupa po imenu SKIDS (Sima Kosmos Iz Dalekog Svemira). Imali su dobre rime, pesme kao sto su Street law, Sponzoruša, Godina kulture, Green green grass, ali bili su protivnici svih na sceni i van nje, tako da su opstali u senci. Godine 1997. izlazi i Bad Copy. Ljudi za posebnu priču. Grupač~iji naziv stvarno opisuje njihovu muziku. Sve njihove pesme su u stvari lo{e (ili dobre) kopije nekih ameri~kih poznatih pesama. Sam naziv albuma moze da pokaze kakav je to album: čitaj unazad – ORBODMEBEJ. Album sa duhovitim tekstovima, sa odličnim načinom repovanja zadivio je mnoge repere i slušaoce. Onda je sastav grupe bio pod znakom ? jer je Miki poginuo na ratištu. Tada je samo Vudu Popaj furao takav duhoviti fazon na svom albumu, ali mnogi su ga nepravedno omalovažavali zato što su smatrli da je čista kopija Cypress Hill-a.

Godine 1998. je izašao mozda najbolji album na domacoj rep sceni – CYA’z Back. Album sa odličnom produkcijom, sa hitovima kao sto su Sam protiv svih, Jelena, ubrzo su dospele na sam vrh hip hop liste. Momci koji možda kopiraju 2 paca, Cypress Hill i druge repere, napravili su jedan odlican sklad nekog gangsta rep-a i hip hop-a sa omanjom dozom komercijale. Iste godine grupa je izdala i drugi album, PLAY, koji takodje nije uspeo onoliko koliko treba da se probije, mada po svom kvalitetu sigurno zaslužuje. Jedan od glavnih razloga je sigurno nestašica novca. Pesme su u njihovom prepoznatljivom fazonu, govore o kučkama, hip hop-u, vutri i uopste o situaciji u Beogradu.

Sve što radim neka sada mi se razbije o glavu,

to je samo moja stvar i znam da sam u pravu.

Ja sam radio svašta, bio sam svuda,

ova glava svašta zna, neka misle da je luda,

jer ja savete ne primam ma kol’ko da ih ima,

neka pricaju budale samo smejem se njima…

(CYA)

Onda je došlo bombardovanje i celokupna muzička scena je narednih nekoliko meseci utihnula. Kada je sve prošlo bilo je potrebno sve početi iz početka. Na TV Politici više nije bilo, posle 5.oktobra i radio stanice su zaboravile rap iako društveni uslovi nikad nisu bili povoljniji. Grupa se nije zvanično raspala ali članovi više nisu bili tako mladi da bi ponovo gradili svoje mesto na sceni koja je širenjem Interneta počela da se usitnjava i prilagođava novim uslovima plasiranja muzike.

Drugi talas Srpskog Hip-Hop-a (ujedno i koji se najviše pamti) vezan je za . godinu sa pojavom izdava~ke kuće Bassivity Music, koja je izdavala isključivo rep albume Srpskih, Bošnjackih i Hrvatskih izvodača. Prava ekspanizija urbane Hip-Hop kulture usledila je nakon nihovog prvog izdanja pod nazivom “V.I.P. – Ekipa stigla” i taj album se uzima kao početak drugog talasa. Hit koji je grupi V.I.P. doneo slavu širom bivše Jugoslavije je pesma “Ako riba drolja postane” koja se u to vreme prikazivala na skoro svim kako muzičkim tako i informativnim TV kanalima. S politički motivisanom pesmom “Govedina” uzburkao je celu medijsku javnost Srbije a sa pesmama iz njihovog prvog albuma “Grejtest Hits” uvodi i popularizuje u Hip-Hop kulturu. Zbog svojih eksplicitnih tekstova mnogi su ih osporavali i često su bili zabranjivani od strane javnosti no ipak, to je, po mišljenju većine jedna od najboljih Srpskih rep grupa. Pomenću da se u tom periodu između 2002-2006 godine pojavljuju i albumi ljudi iz takozvanog prvog Hip Hop talasa a sigurno najveću pažnju izaziva Juice prvi solo album Hiphopium 1 na kome se javljaju par hitova kao što je “Keš, kolica”. U 2004. godini izlazi četvrti Gruov album “Beograd” i hit pesma “Stara škola nova škola” kao i Bad Copy pesmama sa albuma “Najgori do sada”, među kojima je najpoznatija “Uno due tre”. Pojavilo se i mnoštvo (tada) mladih i perspektivnih izvođača kao: ‘Monogamija, Bauk Squad, FTP!, Hain Teny, KG Odred, THC la Familija, Seven, Flow & Empty, Demonio, Bvana, Struka, Lud, Mar~elo, Beton Liga, Krang, Blokovski I naš DeNiro iz Užica), A tu si oni iz stare skole koji su tek sad izlazili iz senke, tu se pre svega misli na Trip-R-a koji organizovao radio emisije Provera Mikrofona po celoj Srbiji i njegova grupa CB4, zatim tu su Suid, X3M, “D-Fence”, Shorty, Big Boss, Jan Zoo itd.

Posle 2006 godine i raspada reperske izdavačke kuće hip hop u Srbiji doživeo je izvesne promene. Pojavom brzog interneta i novih tehnologija rep muzika je postala dostupnija široj publici. U to vreme na internetu se pojavljauju globalne društvene mreže kao što je “Myspace koji je svojim korisnicima omogućio povezivanje i promociju kako demo tako i već afirmisanih izvodača iz različitih muzičkih žanrova i zemalja. Ovu društvenu mrežu počinju da koriste masovno mladi izvodači koji su pod uticajem drugog talasa hip hop-a u Srbiji počeli da snimaju svoje prve demo trake. Za početak trećeg a ujedno i kraj drugog talasa uzima se album “THC la Familija” koji izlazi početkom 2007 godine. Umesto Bassivity Music -a koji se raspao osniva se “Rap Cartel” u organizaciji te izdavačke kuće veliku popularnost doživljavju njihova izdanja tokom 2007 i 2008 godine. Prvi albumi izdati za Rep kartel su Prti Bee Gee – Tachno u pre podne i THC la Familija – Majmun idzuo. Ta dva albuma otvaraju treći talas i pokreću lavinu popularnosti rep muzike koja je neopisivo veća nego u prethodna dva talasa a za njima odmah idu Marlon Brutal koji je nova generacija ulicnog repa i Sale Tru koji vraća G Funk na scenu kog praktično nije ni bilo ili bolje reći nije bio primećen od prvog talasa repa u Srbiji i doprinose još većem širenju novog srpskog rep talasa preko celog Balkana. Zatim naravno dolazi do stagnacije…

Užička urbana rep legenda DeNiro
Užička urbana rep legenda DeNiro

Užicu smo, 2008. godine sa DeNirm. Danijela Mitrovića sam upoznao kao sasvim malog klinca, neobično duge kose do pola leđa što je odražavalo urbano rokersko opredeljenje njegovog oca najznačajnijeg užičkog tubadura Mije Mitrovića zvanog “Kauboj”. Danijala su svi kasnije kada je bio taletovani mladi košarkaš zvali “Bato”, a ja ga i kad je reper DeNiro tako zovem. Nije pošao za muzikom svoga oca, uvek je tražio svoj izraz što je za poštovanje. Godine 2011. je bio prvi od užičkih muzičkih junaka s internet mreže. Počeo je da se bavi Hip Hop kulturom na samom kraju 20. veka.

“Poručio bi da je rep muzika dokaz da je rat bio greška koristoljubivih ljudi i da je šteta što postoje ljudi koji se bude sa mržnjom jer ne mogu da vide lepotu jutra. Mladim mc pesnicima bi poručio da se drže škole na prvom mestu jer se neće obogatiti od repa i da na vreme shvate da ovo nije Amerika i da ovde reperi ne voze opasne aute i ne žive u velikim kućama. Treba da prate osećaj u srcu i pišu kako osećaju. Nije potrebno praviti izmišljenje klasifikacije tipa komercijala ili underground, jer je muzika muzika i treba je gledati i deliti samo na dobru i lošu, sve ostalo su proseravanja iskompleksiranih ljudi koji svoje komplekse skrivaju iza podela koje nemaju nikakav značaj ako je pesma dobra. Ako neko želi da piše o izlasku u grad, zašto bi to nekom drugom smetalo? Nek taj drugi piše o uticaju zapada ili psihološkim poremećajima mladih u Srbiji ili o čemu god `eli da pri~a. Ljudi ovde pogrešno kontaju rep. Svi su kritičari i reperi a ne slušaoci. Svi su pametni i svi mogu bolje a na delima ih nema nigde. Rep je slobodna tema i svako ima slobodu da koristi maštu na ovaj ili onaj način. Niko Ognjena Kostića Struku ne shvata kao talentovanog maštovitog umetnika koji se zeza i pravi dobre pesme.

Svi kažu koji Struka, pa on priča o kolima i pi*kama. Pa zašto da ne? Ako je pesma ok, čemu odma pokazivanje nezrelosti i osudjivanje? To bi bilo isto kao kad Dragan Bjelogrlić u filmu ”Rane” glumi kriminalca Kureta i neko kaže ma nije on takav, viđam ga u kraju kako šeta psa. Razumeš poentu. Previše ljudi koji seru a malo ljudi koji slušaju. Moj savet je da se što manje primaju na crnce i guraju što više priče koje su im bliske. Da slušaju srce i biće na pravom putu. Da očekuju malo jer u suprotnom ih očekuje veliko razočarenje. Savet je da ne jure idole već da idole pronadju u sebi i svojoj snazi da istraju do kraja u svemu što rade, u muzici, školi i ljubavi”.

Pevam za komšiluk…

Za geto princeze,

što nose zubne proteze

žive za ljubav,

romantične veze…

(…) To nije ljubav, to je bolest,

Za tebe najbolje je samo da odeš.

Batine rećiće ti bolje od mene,

nema ljubavi u tipu koji udara žene.

DeNiro

Marko Ivanović No.6
Marko Ivanović No.6

Prvi Užički reperi? Najznaćajniji i prvi koji su Užicu počeli ozbiljno da se bave ovim pravcem urbane kulture su Danijel (De Niro) i Marko Ivanović No.6. O njima nije lako pisati, teraju svoj fazon… Aktivni na Internetu, ali su u svojim pesmama rekli sve o sebi i dobro bi pre nego nastavite da čitate potražite i odslušate na internet mreži pesme: Deniro – Grad samoće; Deniro ft. No6. – Svi znaju ko smo mi; Deniro – Prsotine iz kraja; Deniro ft.Skinny – Moj Svet… You Tube: Danijel Mitrović Deniro – obožavam; Deniro – Nasmeši se; Deniro – Lutkica; Deniro – ljubav u pogrešno vreme feat. Ana Stanic 2010. (U soliterima); Deniro – Slomljeno Srce (Serbijan rap); Deniro – Kad boli najvišee; Deniro – mnogo me nerviraš; Deniro – 44 načina…; Deniro – neopisiva itd. No.6- Svoj grad srcem prestavljas; No.6-Ulica mnogo daje; No.6 – Ne Zaboravljaj; No.6-svrati u Sherwood. ; No.6-hip hop-non stop 2011.mart ; No.6.-ponovi rime; No. 6 feat Deniro – Ulicna Pravila…

Bila je to užička urbana rep ekipa čiji je glavni ukras iskrenost. Danijel je tokom svoje rep karijere snimao i srađivao sa: No. six, Ekspozito, Komtero (Los An|eles), Ikac, Rolex, Mack Dems (Milano), Popaz, Acc, Target, X3M, Prez, Bookey, Struka, Sinum (Nema~ka), Subliminal (Kalifornija SAD) i mnogim drugim… U DeNirovim pesmama vladaju melodični bitovi i socijalna tematika kao i njegova sklonost ka obožavanju žena, što odaje njegovu opredeljenost za stil Donžuana – “zavede, kresne i ćao”. Tako je nastavio tajanstvenu tradiciju užičkih urbanih “Mačora”. Bio je Aktivan na srpskoj klupskoj rep sceni, iza sebe ima preko 200 snimaka pretežno socijalne tematike (“Kad asvalt zaplaše”, “Betonska priča”, “Ruža od mesa”). Inspiraciju je crpio iz patnje okoline, slomljenih brakova i dece koja nemaju nikoga da brine o njima, koja završe na ulici… rekao je: – “Teško je živeti u zemlji koja tako često menja ime i raspisuje izbore. Znam previše ljudi koji žive u lošim pričama i ja sam jedan od njih. I onda kad sednem i uzmem olovku i pogledam u papir, kao da sve te reči žele da izađu iz mene i oboje te praznine lista. Često sam u sobi tuge, znam o čemu pričam… Moje najdraže pesme su iz perioda kad sam zbunjen gubio dane pred zgradom iskenjan i razočaran, nadu tražio u rimama koje sam zapisivao sa suzama. Sećam se kad sam pisao pesmu “Kad asvalt zaplače”. Imao sam frku sa jednim dilerom, ispred zgrade naletim na njega i par ortaka… I udari me pocepa mi usnu. I to nekako prođe, odem u bolnicu da me u{iju. Vratim se ku}i sednem, uzmem papir, baš sam bio sjeban ali, eto pesma je tu. Tu noć je plakao asvalt u mojim očima.”

Uspeh je doživeo tokom 2007/8 godine kada je na internetu procureo album ”Jos uvek klošarim”. S tog albuma su se izdvojile pesme kao što su “Dobrodošli u moj grad”, “Jedna porodica”, duet sa Targetom “Snovi gradskog mc-ja”, pesma “Ne silazim sa šanka u kojoj gostuje Đus, interventna sa Rexxxonom, “Čuvaj se pandura”, “Može sa prezom” itd… Te pesme su došle na jako dobar prijem kod rep – publike što je rezultiralo mnogobrojnim nastupima po Srbiji i šire… Zatim nastupu Areni gde je uz Basivity ekipu nastupao kao predgrupa 50 centu, zatim na Exit-u 2006, u Makedoniji na festivalu su iz Srbije pozvali samo DeNira i Marčela. Zatim su usledili razni mixtejpovi na kojima se pojavljuje i saradnja sa izdavackom kucom Bassivity sa kojom je došlo do nesporazuma. Album koji je snimio za njih ”Snovi gradskog mc – ja” nikad se nije pojavio a pesme sa tog albuma kao sto su “Kada gledam grad kroz prozor”, “Mala hoce frajera”, “Uloge zameni”, “Sanjaš da rep te proslavi”, “Džungla pamti sve”, “Uspavanka” i mnoge druge završavaju na Internetu. Nije Danijel odustao zbog tih neuspeha pisao jos više, iz svega toga izlazi s alubum ”U soliterima” koji je sniman u Platinam studiju u Beogradu kod Predraga Mihaijlovića Preza.

. Promaja Saund Familu
. Promaja Saund Familu

Ako bi napravili top listu užičkih repera treći bi bili Promaja Saund Familu koji počinju da repuju 2005. u grupi koja ima 4 člana: Nikola Kujundžić Konny, Stefan Stojić Hood Dog, Mare Kostić M.A.R.E i Nemanja Kijanović Strightear koji su dali 2011. urbani lokalni hit “Dobro jutro Užice”.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=3I7guxrklaM