Storija o Srđanu Milivojeviću – Sikcu

1609

“Od starog grada, kao balada reka usporila, za prvi behar i nove tajne, obale stvorila. U srcu čuva proleća mnoga i prve pahulje, ljubavi nove, ljubavi stare i moje Užice.”

Srđan Milivojević Sikac užički rok pesnik, kompozitor, gitarista i privrednik. Odrastao je u porodici urbanih užičkih junaka. Deda mu je čuveni užički krojač “Muto”, koji je umeo da sašije sve što vidi na fotografiji: Levis, Superifle, Lider, sve do najpoznatijih brendova visoke mode. Bio je zaslužniji što su Užičani bili moderno obučeni, nego svi butici iz Trsta. Otac Siniša Milivojević, profesor fiskulture kao i moj otac Vlajko, legenda užičkog sporta. Majka Sida, nekada fan Đorđa Marijanovića, zavolela je rokenrol, tako da su Srđan i njegov mlađi brat Vlade nesputani mogli da postanu rokeri. Uslov je bio da pre toga moraju da idu u užičku Muzičku školu. Tako je Srđan postao jedan od najboljih rok gitarista koje je Užice imalo i nikad nije zapustio svoje obrazovanje. Užice je dobilo vrhunskog rokenrol gitaristu, tekstopisca i kompozitora koji je završio Pedagošku akademiju. Posenban užičanin Urbani junak za odličan 5. Zahvaljujuči Sikcu užički rok je pružio korak napred a Užice dobilo jednu od najlepših pesama “Moje užice”. I ne samo to, Srđo je dao i poseban doprinos ribolovačkom sportu u mušičarenju.

Srđan Milivojević Sikac užički rok pesnik, kompozitor, gitarista i privrednik
Srđan Milivojević Sikac užički rok pesnik, kompozitor, gitarista i privrednik

Sikac je profesionalno počeo da se bavi muzikom 1985. godine, kada se vratio iz vojske. Iako je završio Pedagoški fakultet u Užicu, prvi zarađeni muzički dinar opredelio je njegov dalji životni put. Želeo je da se bavi rok muzikom da izvodi sopstvene kompozicije i pesme, da da gradi karijeru. Novac zarađen svirajući po „tezgama“, uložio je u snimanje demo snimka, a onda snimanje ploča i kompozicija, karijeru rok muzičara. Krajem 80-ih godina pri prvom tonskom studiju u Užicu “Tina” oformljena je rok grupa Tina Ni Mi. Kasnije je to grupa “Tina”, a kako je frontmen grupe Srđan Milivojević Užičanin, Tina je uvijek smatrala užičkom grupom, iako suneki njeni članovi bili i iz drugih sredina. Najpoznatiji album im je “Ključevi od sna”, a od pjesama se izdvajaju “Loza,” “Jutro,” “Reci mi”, “Idi,” “Nađi je”…

Sa grupom „Tina“ Srđo je objavio četiri LP ploče, prvu u Sarajevu 1988. godine, a poslednju 1995. godine za PGP RTS. U međuvremenu zemlja se raspala, a tržište za tu vrstu muzike se smanjilo. Dosta godina je Srđo proveo svirajući i baveći se muzikom kao frontmen grupe, a onda se opredelio samo za komponovanje pesama za razne izvođače, uključujući i dečiju muziku, muziku za pozorište, TV i film, do narodne i popularne muzike tj. estrade. Objavio je preko 200 kompozicija za razne izvođače. Međutim, ratovi i kriza doprineli su da estrada nije više bila siguran izvor prihoda.

Uporedo sa muzikom, Srđan je imao svoj hobi, ribolov. Zahvaljujući iskustvu kompozitora, da pravi nešto svoje i to predstavlja drugim ljudima i tržištu, došao je na ideju da svoj hobi pretvori u nešto što bi mu donelo dodatni prihod. Cilj mu je bio da i dalje ostane u muzici, ali da se bavi i drugim stvarima. I tako, muzika mu je bila glavna preokupacija od koje je živeo, a istovremeno je pravio proizvode koje koristi u ribolovu i želeo da ih plasira na tržište kao dodatnu delatnost. Izabrao je mušičarenje segment ribolova, koji ga je fascinirao. Mirko Filipović je svirao sa Srđanom na početku njegovog bavljenja muzikom pa je otvorio firmu „Ribosport MM“ koja je imala razvijenu veletrgovinu.

Sikac ga je pitao da li ima šanse da preko veleprodajne mreže ribosporta pokuša da plasira njegov proizvod u Srbiji? Mirko mu je rekao da to što radi radi veoma kvalitetno, ali da prvo mora da otvori svoju firmu i da to ne može tako usput da se radi kako je mislio… Nagovorio ga je da ozbiljno krene sa proizvodnjom. Srđo je otvorio svoju firmu „HEMINGWAY’S“, koja će ove 2021. proslaviti 13 godina postojanja. U početku je radio uz pomoć svoje supruge, u kotlarnici kuće, u prostoru tri sa tri. Te prve godine Mirko je uzeo proizvode koje je Sikac pravio i plasirao ih na srpsko tržište. Bilo je samo pet artikala ali su bili upakovani u dopadljivoj ambalaži i ravni sa sličnim najboljim na svetskim tržištu. Mirko je rekao: “To je to, ovo može da ide bez ikakvog blama.”

Neki proizvodi za mušičarenje koje proizvodi Srđanovo preduzeče Hemingway's.
Neki proizvodi za mušičarenje koje proizvodi Srđanovo preduzeče Hemingway’s.

“Delatnost firme u početku je bila proizvodnja materijala koji se koristi u flaj tajingu (fly tying), a to je deo Fly Fishinga, deo mušičarenja. U suštini to je izrada mušice, a mušica je veštački mamac na koji se peca, uglavnom pastrmka, lipljan i druge salomonidne vrste ribe. Poenta je da svaki ribolovac koji se bavi tom vrstom pecanja, sam sebi napravi mamac od materijala koji su prirodni – peruške, dlaka od krzna raznih životinja ili sintetički materijali poliamid, polipropilen i drugi. Od toga se prave imitacije nekih insekata koji su prirodna ishrana ribe – rekao je Srđan i dodao da je ta vrsta ribolova tradicija, čiji se postanak čak vezuje i ua Balkan po autoru Cludius Aelianus “Elian” (170-230. g.) u “De natura animalum”, a kod nas nije baš toliko razvijena, ali je bilo poznata, dok je ekspanzija modernog mušičarenja započela za vreme Tita u staroj Jugoslaviji.” Objasnio je Srđan.

U Valensiji u Španiji održavao se svetski sajam proizvođača ribolovačke opreme, Bez imalo treme Srđan Sikac je spakovao svoje proizvode i zajedno sa Mirkovim „Ribosportom MM“ pojavio se na velikoj sceni. Odmah, prvog dana sajma, dobio je kupce iz Velike Britanije i Španije.

“Suština je da ako si posvećen tome što radiš i ako se držiš standarda koji postoji na svetskom tržištu, odnosno ako se držiš kvaliteta i poštuješ rokove, uvek će se naći kupac, a to važi za svaku proizvodnju. Na štandu je bilo i preko 300 posetilaca, uzimali su se kontakti, jer i posle dve do tri godine postoji mogućnost da se neko javi. Teško je probiti se i napraviti brend proizvoda. Zato je vrlo važno prisustvovanje sajmovima i kroz ovih deset godina ja sam to uspeo. Išao sam na sajmove u Valensiji, Briselu, Amsterdamu, Parizu. Beču, Budimpešti, Njujorku itd. Svake godine prisustvo na sajmovima govori da smo relevantna firma koja radi, koja postoji. Iz godine u godine povećavao sam broj proizvoda i postojeće proizvode usavršavao, a ono što je posebno doprinelo da moja firma napravi brend su unikatni proizvodi, koji su našli svoje mesto na svetskom tržištu. Sada pokrivamo celu Evropsku uniju, izvozimo u Ameriku i Kanadu. Našli smo svoje mesto u tom nekom domenu ribolova – mušičarenje na svetskom tržištu. Milo mi je kada slučajno odem u neku prodavnicu ribolovačke opreme u drugoj zemlji i kada vidim pored svih tih velikih igrača koji postoje preko 50 ili 100 godina, svoje proizvode” Rekao je Srđan Milivojević Sikac posebni Užičanin. vlasnik preduzeća „HEMINGWAY’S“.

marka za reklamu 700px
marka za reklamu 700px