Kako zaobilaznica oko Užica, tako kiša oko Kragujevca

1886
Bager radi na proširenju u Surduku u 21. veku
Bager radi na proširenju u Surduku u 21. veku

Ideja o saobraćajnoj zaobilaznica oko Užica zamišljena je još 1992. Trebala je teretni saobraćaj prema Bajinoj Bašti da izmestiti iz centra grada i usmeri na zlatiborsku magistralu do kamenoloma Surduk. Tu je planirana putna petlja, na koju bi se nadovezao most, koji je preko kanjona Đetinje, dubokog preko 100 metara, trebalo da spoji magistralu i liticu sa suprotnom obalom reke. Most i put preko naselja Sinjevac, u prigradskom delu Volujca, trebalo je da se spoji sa postojećim putem Užice – Bajina Bašta.

Opštinska vrhuška sa početka devedesetih zajedno sa oficirima obilaze radove
Opštinska vrhuška sa početka devedesetih zajedno sa oficirima obilaze radove

Godine 2010. zvanično se čekalo da se utvrdi trasa budućeg autoputa prema Višegradu. U stvari je utvrđeno je da most nad kanjonom Đetinje ne može da bude izgrađen na mestu na kom je planiran zbog stanja zemljišta. Godine 2016, tadašnji ministar za kapitalne investicije je obećao Užičanima da će se nastaviti radovi na zaobilaznici, ali kao po običaju bio je varajić.

SPS dvojac sa oficirima devedesetih na Kadinjači
SPS dvojac sa oficirima devedesetih na Kadinjači

Kada su počeli radovi na zaobilaznici bilo je jezivo gledati bager koji je ravnao teren za budući most na litici surduka sa magistralnog puta. Na drugoj strani probijen je put 4,5 kilometra. Na drugoj fotografiji su tadašnji predsednik opštine Zoran Vujović i Vidoje Drndarević sa generalom Ojdanićem i ostalim vojnim i civilnim budžama na probijenoj trasi puta. U povratku su svratili kod direktora Gogića na Kadinjaču. Danas nema vojske u Užicu, Zoran Vujović je u SNS, Ojdanić kuburio sa Haškim tribunalom. Tu su, još uvek vladaju, Drndarević u Gradskom veću, a Gogić u Sevojnu.