Najbrže Ere i njihov sporski auto klub

2102
Vesnići u sobi trofeja u Gorjanima
Vesnići u sobi trofeja u Gorjanima

Milun Vesnić je prvu trku vozio 3 marta 1976. Sina Milovana je dobio 29. februara. U istoriju moto sporta je ušao kao najtrofejniji vozač nekadašnje Jugoslavije. Pobedio je u 144 trke, dvostruki je prvak Balkana, nosilac 18 titula prvaka države, prvi dobitnik dijamantske kacige i vlasnik četiri zlatne kacige. Godine 1997. osnovao je Auto sport klub Vesić, koji se iste godine priključio takmičenjima na kružnim i brdskim stazama, od kojih je najznačajnija Otvoreno prvenstvo Evrope na kružnim stazama 1999, 2000 i Prvenstvo Evrope na brdskim stazama 2009. Milunova supruga Danica Vesnić prvi je ženski reli suvozač u istoriji jugoslovenskog automobilizma, a zajedno sa Milunom je osvojila jednu titulu balkanskog šampiona.

Rodili su šampiona. Njihov sin Milovan, koga svi u Užicu znaju kao Mikicu, rastao je uz automobile. Užičani su znali da Milun, koji je u međuvremenu postao najveći jugoslovnski automobilski as, šampion Balkana i njegova Danica spremaju svog naslenika sina Mikicu za velikog šampiona u automobilizmu. Iako je Mikica duže vreme igrao fudbal u užičkom fudbalskom klubu Sloboda, auto sport je odneo pobedu. Upoznao je najbolje vozače nekadašnje Jugoslavije od kojih je dosta naučio, i veći deo njegovog života su postale auto trke. Sa takmičenjem je počeo 1994. godine i odmah je stigao do vicešampionske titule u reliju sa „pežoom 205“.

– “Sačekao sam da postanem punoletan. Priznajem da sam u početku sumnjao u sebe, jer nisam želeo da budem crna mrlja u očevoj karijeri. Nisam hteo da pričaju kako je sin jedinog osvajača „Dijamantske kacige“ promašaj. Međutim, pritisak je nestao čim sam izašao na stazu. Još dobro pamtim prvu trku u Zaječaru. Otac mi je rekao: „Sine, idi i kali se“. Vozio sam u klasi 1300 grupa N, koja je bila izuzetna. Šta da vam kažem, pored sebe sam imao sedmoricu šampiona. Kroz cilj sam prošao kao treći i iza sebe sam ostavio petoricu bivših prvaka u različitim klasama. Stekao sam samopouzdanje i odlučio sam da se oprobam u sve tri discipline – krugu, brdu i reliju. U debitantskoj sezoni sam upisao i prvu pobedu u reliju.”

Najbrži Užičani Mikica i Milun Vesnić
Najbrži Užičani Mikica i Milun Vesnić

Karijera Vesnića juniora dobila je ubrzanje u 1995. godini. Otac mu je nabavio BMW M3 grupe A. Bila je to brza mašina, a Mikici nepunih 19 godina. Užički poznavaoci auto sporta su govorili: „Milune, nisi normalan. Prebrz je to automobil za dete“. Nije ih poslušao, Mikica je osvojio duplu titulu (krug i brdo) i postao i sam pravi vozač pobednik, zahvaljujući iskusnom Milunu koji je verovao u sina. Pobede i titule su se ređale, a onda je Mikica odlučio da se 1999. godine isproba u inostranstvu. Do 2002. vozio je u „Reno klio kupu“ i stekao međunarodno iskustvo, naučio tehniku vožnje. Bila je to skupa škola, ali se isplatila. Upisao i jednu pobedu u „Reno klio kupu“ (2001. godine). Mogao je mnogo više, ali je imao srestava za tri, četiri trke godišnje. Nije imao novca za treninge, samo je izlazio na stazu i vozio. Kad se vratio u Srbiju nastavio je da rivale ostavlja za sebe, sa planom da ponovo vozi na međunarodnoj sceni.

Klub svoje najbolje rezultate beleži u zadnje četiri godine nakon povratka Milovana Mikice Vesnića na evropsku scenu. Nakon 12 nacionalnih titula šampiona, Mikica Vesnić za klub osvaja četiri titule šampiona centralne Evrope na kružnim stazama (2013, 2015, 2016 u sprint i endurance seriji), Rudi Pešović je dva puta treći (2015, 2016), dok je Mladen Lalušić zabeležio drugo mesto u FIA CEZ seriji (2016).

2016-te godine ASK Vesnić u Srbiju donosi osam pehara sa internacionalne scene, što je za sada najveći klupski uspeh u istoriji srpskog auto sporta. Milovan Vesnić je osvajač FIA CEZ trofeja u sprint i endurance trkama, Mladen Lalušić je prvi u endurance i drugi u sprint trkama, dok je Rudolf Pešović u bojama kluba iz Užica osvojio treće mesto u CEZ-u kompletiravši svesrpski podijum u klasi D4-2000ccm. Pešović je tome dodao još i titule šampiona Slovačke, Češke i ESET V4 CUPa. U sezoni 2017 ASK Vesnić zajedno sa ASK GM racing team iz Gornjeg Milanovca ulazi u projekat nabavke najnovijeg automobila TCR specifikacije, Audi RS3 LMS sa kojim će u narednim godinama nastupati na međunarodnoj sceni.

Mikica Vesnić na startu (foto Miloš Cvetković)
Mikica Vesnić na startu (foto Miloš Cvetković)

Godine 2015 porodica Vesnić je slavila 40 godina bavljenja auto-sportom. Još jedno značajno priznanje je došlo auto servisu Vesnića, u čuvenu trofejnu sobu u Gorjanima pokraj Užica. Na svečanom otvaranju 4. Međunarodnog festivala sportskog filma 2015. na Zlatiboru, legenda jugoslovenskog i srpskog automobilizma Milun Vesnić dobio je nagradu za životno delo. Rame uz rame sa ostalim laureatima, velikanima srpskog i sporta nekadašnje Jugoslavije, bili su to: Novak Đoković, Jasna Šekarić, Mima Jaušovec, Nikola Pilić i Darko Bajić. Zahvaljujući se na ceremoniji dodele održanoj u Kongresnom centru Srbija na Zlatiboru, Milun Vesnić je, kao i uvek, bio skroman na rečima i poručio je: „Očekujte uskoro i treću generaciju Vesnića na stazi!“, što je izazvalo buran aplauz prisutnih.

Mada Milun ne voli da se o tome priča, moram za sajt nezaborava reći da Milun nije samo automobilista, direktor kluba i trener. Užičani ga znaju i po njegovom humanitarnom radu. Kad se prelista stara štampa naiđe se na članke o njegovoj pomoći deci rudara stradalih u jami Raspotočje, kako je 1983. dao celu novčanu nagradu na trkama, preko 20.000 maraka za izgradnju novok bloka užičke bolnice. Pomagao je mlade sportiste, obolele kolege, pomagao je ljudima u nevolji u užičkom kraju i u Srbiji, nekad u Jugoslaviji…