Овај занатски индустриски погон Ужице је добило 1927. године. Налазила се од железничке станице у Беглуку уз пругу, до Међаја. Када је 1912. године пуштена пруга Сталаћ – Ужице, одржавање пруге и машина је радила покретна радионица, која је имала своју матичну станицу. После 1925. године, када је пуштена пруга Ужице – Сарајево, отворена је Ложионица и Колница која је имала 60 радника. Ту су учили занат ученици металске-браварске струке. Слична радионица је већ постојала у Ткачници. У железничкој радионици први пут је прорадио струг на електрични погон, саграђен је и први високонапонски вод, од прве хидроцентрале дужине 2 километра.
Иако је у Другом светском рату радионица потпуно разрушена, радници су успели да оспособе железничку станицу и ложионицу, да поправе 7 локомотива за потребе ужичког железничког чвора. У јулу 1945, заједно са секцијом за грађење и Дванестом секцијом, колектив Ложионице радио је на обнављању железничке мреже и изградњи мостова као и порушених тунела од Шаргана до Вишеграда. У марту 1945, једну од ремонтованих локомотива, малу “Вера”, пренели су путем 27 км, на неколико запрежних кола, из Ужица у Биоску и ту поново наставили пругу. Локомотива је превозила грађу за мостове и прагове за пругу, храну за војску. Обновили су и железнички мост код зграде Црвеног крста, који је немачки окупатор преломио у Ђетињу.
Крајем 1945, обновљени су главни објекти на ужичкој прузи и успостављен је редован саобраћај. Квалитетан рад у Ложионици и Колници омогућио је да локомотиве, уместо два три пута, долазе једном месечно. Монтирано је постројење за флндизацију мазута и обогаћивање угља, изграђена је конструкција за скидање димњака, убрзан процес рада и смањењен број радника. Ложионица је са 9 локомотива, уместо планираних 12, подмирила захтевне трасе. Радници су за рекорних два сата успевали да очисте локомотиве и обаве потребан преглед. У другим ложионицама за исти посао је било потребно 6 сати. Крајем 1949. године, ужичкој Ложионици је дато име члана КП Милоша Марковића.
Ложионица са Колницом радила је до укидања пруге уског колосека 1974. године. Од објеката бивше ложионице и колнице сачуван је само водоторањ, који се налази у склопу Ватрогасног дома.