Једна од првих саобраћајних несрећа у ужичком крају са смртним исходом

Тих двадесетих и тридесетих година 20 века путеви су били лоши, аутомобили нису ишли више од 40 на сат, несреће су се догађале. О једној од првих саобраћајки у ужичком крају остало је забележено у извештају Краљевској банској управи Дринске бановине о аутомобилској несрећи на путу Ужице – Кокин Брод, септембра 1935. године:

Фиат 512 тридесетих година 20. века
Фиат 512 тридесетих година 20. века

“Ради куповине шљива по селима, из Ужица у Љубиш кренули су ужички трговци Конрад Шметка, Андра Кремић и Антоније Жунић. Успут им се придружио бравар Миломир Радовић. Аутомобилом „Фиат“ шоферирао је власник Шметка, који има шоферски испит. Шофер је покушао сећи окуке мењајући брзину и употребљавајући кочница за задње точкове, која није била исправна. Услед нагле промене брзине и неисправности кочнице, ауто се повратио на ивицу пута и почео падати и отискивати се низ брдо, пошто ивица пута није била ничим заштићена. Када су ово приметили, путници Кремић и Радовић успели су да искоче из кола, док су шофер Конрад и трговац Жунић остали и даље у колима преврћући се заједно са аутом. Ауто се преврнуо неколико пута и од путника је теже повређен Жунић Антоније, који је после извесног времена умро у Бановској болници у Ужицу од нанетих му повреда, док је шофер-трговац Конрад лакше повређен. Остали путници остали су неповређени пошто су благовремено искочили из кола. Кривица за ову несрећу пада на самог шофера-трговца Шметка Конрада, зато што је са неисправним колима ишао на пут и примао путнике у неисправна кола. Пријава по овом случају поднета је Среском суду у Чајетини.”

Женска градска ношња

Део старе српске градске ношње који се најдуже задржао чак до година пред Други светски рат је либада. Зими је то био обавезан део одеће сваке Ужичанке која га није скидала ни у пролеће, рано и позно лето!

Прочитај више »